
بروزرسانی: 03 تیر 1404
طرح ژاپنی ایوز: 9 پروژه ای که زیبایی شناسی Gasshō-zukuri را دوباره ابداع می کند
سیزدهمین جوایز A+ Architizer طیفی از دسته بندی های متمرکز بر پایداری را ارائه می دهد که به طراحانی که در حال ساختن صنعت سبزتر و آینده ای بهتر هستند، احترام می گذارد. شروع کنید تا برای کار خود به رسمیت شناخته شوید!
کلمه "مینکا" به خانه های بومی رایج در روستاهای ژاپن اشاره دارد. اگرچه این اصطلاح از نظر تاریخی به خانه های کشاورزان، صنعتگران و بازرگانان (کاست های غیر سامورایی) اطلاق می شود، در قرن بیست و یکم، می توان از آن برای توصیف هر خانه ای که به یکی از چندین سبک ارتدکس ساخته شده است استفاده کرد.
دوره ادو، از 1603 تا 1868، چندین طرح برای این واژه نامه از انواع خانه های مزرعه ارائه کرد، از جمله gassho-zukuri. این ساختمان ها که مناظر روزمره در مناطقی مانند استان گیفو در مرکز ژاپن هستند، بی شباهت به ساختمان های موجود در کوه های آلپ در اروپا نیستند. ساختار اصلی دارای سقف های شیبدار شیب دار است که به گونه ای طراحی شده اند که شبیه دست ها در حال نماز هستند، و شامل هیچ میخ یا پیچی نمی شوند، و در عوض عناصر جداگانه در جای خود نگه داشته می شوند.
دلایل مختلفی برای این رویکرد وجود دارد. بسیاری از مناطق ژاپن به دلیل بارش برف سنگین در زمستان و بارندگی در طول سال از جمله طوفان های قدرتمند شناخته شده اند. طرح شیروانی کشیده تمام تلاش خود را می کند تا باران و برف را از ساختمان دور کند و این اضلاع اغلب به گونه ای قرار می گیرند که به عنوان یک بادگیر عمل می کنند.
این طرح همچنین به این معنی است که شرایط درون سازه سازگارتر و خودتنظیم تر است، نیاز به اتکا به گرمایش یا سرمایش تا دمای متوسط \u200b\u200bرا کاهش می دهد، ساکنان، مبلمان و تجهیزات را در معرض نور مستقیم کمتر خورشید قرار می دهد و زمان بین تعمیرات، نوسازی و افزایش زمان را افزایش می دهد. تاسیسات جایگزین ها
اما بیش از هر چیز، گاشو-زوکوری به گذشته محدود نمی شود. امروزه مطب های ارتودنسی، رستوران های حومه شهر، اقامتگاه های خصوصی و استراحتگاه های کار از راه دور به دلیل عملی بودن و زیبایی، تأثیر خیره کننده و توانایی تکمیل میراث و مکان های دورافتاده به این زیبایی شناسی نگاه می کنند. در اینجا 9 طرح ژاپنی معاصر با قرنیزهای کشیده آنها تعریف شده است که حرف ما را ثابت می کند.
کومونوکاین
نوشته شده توسط Tatsuya Kawamoto & Co.، ژاپن
برنده انتخاب محبوب، خرده فروشی، دوازدهمین جوایز سالانه A+
گل فروشی، گیاه فروشی، کافه. بیشتر از یک مجتمع خرده فروشی در یک منطقه توریستی، کومونوکاین به میل مشتری برای "ایجاد فضای متمایز جدید" برای منطقه محلی با سقف چوبی که از دیوارها بیرون می زند، پاسخ می دهد. استفاده از نیروی کار محلی، مصالح و طرح های صنایع دستی، که در 20000 قطعه سنگ که در نزدیکی منبع آن قرار گرفته اند، محصور شده اند، هویت قوی منطقه ای را برجسته می کند که نقش زیادی در افزایش تعداد بازدیدکنندگان دارد.
خانه هارا
توسط دفتر تحقیقات و طراحی EA / Takeru Shoji، Nagaoka، ژاپن
مینیمالیسم مدرن با گذراندن زمان با کیفیت با دوستان، خانواده و ساکنان یک منطقه روستایی قدیمی، جامعه سنتی روستایی را احیا می کند. دارای یک ایوان سرپوشیده برای گپ زدن با همسایگان در حال عبور، و تعدادی فضاهای باز ایجاد شده برای میزبانی، یک واکنش اجتماعی فعال به تخریب و انزوا است، زیرا این سکونتگاه دورافتاده در نزدیکی ناگائوکا، جایی که خانه هارا در آن قرار دارد، از گازها رنج می برد. زوکوری در عصر شهرنشینی.
خانه برای ماریبتو
توسط Fueld، Toyama، ژاپن
پروژه دیگری با الهام از از دست دادن جمعیت روستایی و سپس COVID-19 که منجر به عجله برای کار از راه دور از مکان های دوردست می شود، House for Marebito اصل Gasshō-zukuri را به روزرسانی می کند تا پل بین خانه سنتی و اقامتگاه موقت را ایجاد کند، با هر آدرس با سرمایه گذاری جمعی. و بین سرمایه گذاران به اشتراک گذاشته شود.
خانه آخر هفته فوتسو
توسط آتلیه MEME، چیبا، ژاپن
تکرارهای قبلی بر روی دیوارهای منحنی و دهانه های عریض متمرکز بودند. با این حال، این رویکرد به زودی به عنوان رفع مرزها تلقی شد. از آنجایی که هدف ایجاد روابط جدید با محیط اطراف ساختمان بود، سقف پویا - که به چهار بخش تقسیم می شود که هر بخش به سمت زمین امتداد می یابد - نقطه شروع شد. فضاهای وسیعی در زیر بام های کشیده شکل گرفته است.
رستوران اوشیمارو
نوشته شده توسط Axel Vansteenkiste Architecture، Matsumashi Kigatana، Samo، ژاپن
Axel Vansteenkiste می گوید: طراحی رستوران Oshimaru به سبک اروپایی است. معمار آموزش دیده در گنت، بلژیک، به وضوح دارای بسیاری از نقوش فلاندری برای الهام گرفتن است، اگرچه همه چیز در اینجا بیشتر با طرح های سنتی محلی مطابقت دارد. این سقف شیبدار 45 درجه یک ویژگی جسورانه است که به زیبایی فضای استراحت داخلی جدید را با جلوه کلی خیره کننده احاطه کرده است.
مطب ارتودنتیست تویوهاشی
توسط TSC Architects، Aichi، ژاپن
ارتودنسی تویوهاشی به جای جشن گرفتن، استفاده از گاشو زوکوری برای شکستن سنت است. در آیچی، ساختمان های معمولی «استاندارد» شده اند، بنابراین تأکید در اینجا بر برهم زدن یکنواختی از طریق یک سری از بخش های سقف مثلثی است که فراتر از ساختار و نمای زیرین شفاف گسترش می یابد. نتیجه مجموعه ای از زوایای مختلف از شهر اطراف است.
کلیسای جنگلی سایاما
نوشته شده توسط هیروشی ناکامورا و NAP، توکوروزاوا، ژاپن
جنگل سایاما، فضایی برای تفکر در گورستان کنار دریاچه سایاما، از تهدید بارندگی شدید محافظت می شود، اما با دیوارهای شیب دار به سمت داخل که در تلاش برای جلوگیری از ریشه کن کردن درختان موجود انتخاب شده اند، از محیط زیست محافظت می کند. از نظر بیرونی، سقف هایی که از زمین تا نقطه ناپدید شدن امتداد می یابند، نقش دیگری را نیز ایفا می کنند، و چشم ها را به سمت تاج پوش جنگل می کشند و «به سمت درگذشتگان» می کشند، و ذهن ها را بر کسانی متمرکز می کنند که می خواهیم در این مکان خیره کننده به یاد بیاوریم.
خانه دوم سانو
توسط شرکت ADX، ژاپن
"زندگی در طبیعت" شعار SANU 2nd Home است، یک شرکت املاک و مستغلات از راه دور ژاپنی که به حرفه ای ها این فرصت را می دهد تا برای تغییر سرعت آرام به جنگل فرار کنند. سقف به سبک گاشو-زوکوری بخشی از یک سیستم ساخت لانه زنبوری گسترده تر را نیز تشکیل می دهد، طبیعت لانه زنبوری شکل آن استحکام و پایداری را به ساختار نسبتاً ابتدایی کابین می افزاید.
زیارتگاه شینتو که خود ساخته شده در دهکده ای متروک در ژاپن
توسط آزمایشگاه سیستم طراحی محیطی D، Tosayamadachō Nakagunyo، Kami، ژاپن
توسایاماداچو ناکاگونیو بیش از 200 سال است که خانه جامعه شینتو کانامین بوده است. مانند بسیاری از روستاهای کوچک در سراسر جهان، جمعیت سال ها کاهش یافته است و در سال 2015، تنها خانه باقی مانده و زیارتگاه مجاور آن توسط طوفان آسیب دید. ده دانشجو از دانشگاه صنعتی کوچی و روستاییان اطراف این مکان مقدس را با استفاده از اصول گاشو-زوکوری بازسازی کردند.
خانه هوا
توسط IFOO، کاگوشیما، ژاپن
با در نظر گرفتن طرح باز به سطح دیگری، خانه هوا شفافیت را به معنای واقعی کلمه جشن می گیرد. فضاهای بزرگ به مناطق غیر مسکونی اختصاص داده شده است، در حالی که اصول خانه های کوچک برای آوردن فضاهای نشیمن به محیطی راحت تر معرفی شده اند، با یک دیوار شیشه ای از کف تا سقف که انتقالی به زمین مجاور ایجاد می کند و نوعی چشم انداز تاثیرگذاری بالا که معماران به سختی می توانند به سمت بهتر شدن ساختمان های مسکونی فشار بیاورند.
سیزدهمین جوایز A+ Architizer طیفی از دسته بندی های متمرکز بر پایداری را ارائه می دهد که به طراحانی که در حال ساختن صنعت سبزتر و آینده ای بهتر هستند، احترام می گذارد. شروع کنید تا برای کار خود به رسمیت شناخته شوید!
منبع: https://architizer.com/blog/inspiration/collections/gassho-zukuri-extended-eaves-japan-gables/