سئو چیست؟ متخصص سئو کیست؟ استراتژی سئو چیست؟ | گلدلینک
با توجه به الگوریتم های پیچیده و هوش مصنوعی گوگل که هر روز در حال پیشرفت هستند، باید بدانیم که راه میانبری برای موفقیت در سئو وجود ندارد. تصور کنید که در زمینه کاری خود به یک برند معتبر و شناخته شده تبدیل شده اید. به واسطه همین شناخت افراد زیادی نام شما را در گوگل جستجو میکنند یا سایت های معتبر خبری در مورد شما مینویسند. سئو یک مفهوم چند بعدی است و معنی آن تلاش برای افزایش رتبه صفحات وب شما در موتور جستجوگر است. در گذشته یک کارشناس سئو با چند تکنیک به موفقیت میرسید اما امروزه رمز موفقیت در موتورهای جستجو براساس ارتباط و تعامل کاربر با سایت سنجیده میشود. اگر کاربران تمایل بیشتری به دیدن ویدئو دارند، چرا آن را در اختیارشان قرار ندهیم؟ داشتن ویدئو Dwell Time را در سایت بالا میبرد و به شما توصیه میکنم از محتوای ویدئویی در مطالب صفحات خود حتماً استفاده کنید.
برای مثال با اسکیما میتوانید به گوگل بگویید که در این صفحه مقالهای دربارۀ “دیجیتال مارکتینگ” با عنوان “سئوی داخلی” نوشتۀ “تیم نوین” داریم که به تازگی منتشر شده است. در سال 2015 گوگل رسماً اعلام کرد، سایتهایی که ریسپانسیو یا همان واکنشگرا نباشند به جایگاههای پایینتر نتایج گوگل نزول خواهند کرد. ریسپانسیو بودن سایت به این معنی است که وقتی صفحه را کوچک و بزرگ میکنید، یا در دستگاههای دیگری مثل موبایل و تبلت آن را باز میکنید، ساختار ظاهری آن بهم نریزد. عنوان سئو همان عبارتی است که در صفحۀ نتایج گوگل نمایش داده میشود. همیشه سعی کنید عنوان سئوی مطالبتان را جذاب بنویسید و نکات زیر را در آنها رعایت کنید. این یک خبر خوب برای آنهایی است که کارشان درست است و یک خبر بد برای آنهایی که دنبال دور زدن گوگل هستند.
همه این تعاریف سئو، روند بهینهسازی وب سایتها که منطبق با الگوریتمهای موتور جستجو هستند و همه برای گرفتن رنک بالا تلاش میکنند را در بر میگیرند. وبسایتها را به گونهای طراحی میکنند که به موتورهای جستجو یک محتوای ویژه و عالی را نمایش دهند اما کاربران اصلی وبسایت فقط تبلیغات را مشاهده کنند. وردپرس به صورت اتوماتیک برای هر صفحه یک نسخه RSS تهیه میکند که با آدرس feed ساخته میشود. این صفحات همگی نوایندکس هستند و تاثیری بر سئو سایت شما ندارند. هر پیامی که در بخش coverage مشاهده میکنید لزوما یک خطا یا مشکل در سایت شما نیست.
اما یک وبسایت صفحات مختلفی دارد و برای هر کدام محتواهای متفاوتی نیاز است که در ادامه به آنها میپردازم. در ادامه میخواهم چند نکته مهم را بگویم که با رعایت این نکات میتوانید محتوای با کیفیت تولید کنید. از نظر سئو؛ هر یک از صفحات سایت یک ارزش مشخصی دارند و این ارزش با استفاده از لینک به صفحات دیگر منتقل میشود.
سئوی خارجی سایت چیست؟
مهمترین معیار اندازهگیری دامین اتوریتی، تعداد و کیفیت بکلینکهایی است که یک وبسایت دریافت کرده است. در گذشته تعداد بکلینک خیلی مهم بود و هر وبسایتی لینکهای بیشتری داشت رتبه بهتری کسب میکرد. اولین موتور جستجویی که لینکها را جزو فاکتورهای رتبهبندی در نظر گرفت، گوگل بود. مثلا کلمات کلیدی که با جستجوی آنها نقشه گوگل به نمایش در میآید. قبل از اینکه یک کلمه کلیدی را برای کسب رتبه انتخاب کنید، باید به CTR آن توجه کنید.
چه عواملی بر سئو سایت تاثیر دارند؟
وبلاگ شخصی او backlinko.com است که بررسیهای موردی و مقالات جامع در حوزه سئو از نقاط برجسته وبلاگ اوست. دادههای مربوط به بکلینک، از جمله دامنههای لینکدهنده، لینکهای فالو و نوفالو و موارد دیگر. پس از آن، گوگل هرگز به طور رسمی نسخه جدیدی از نوار ابزار PageRank را منتشر نکرده است، اما، پیجرنک همچنان توسط گوگل مورد استفاده قرار میگیرد. تا سال ۲۰۱۶ این امکان وجود داشت و با استفاده از تولبار پیج رنک، میشد متوجه عدد پیجرنک یک سایت شد. هر چه تعداد لینکها در یک صفحه بیشتر باشد، پیج رنک کمتری در لینکها منتقل میشود.
به این ترتیب که کلمه کلیدی مورد نظر یا صفحه سایت را از نتایج جستجوی خود حذف می کند و یا به آن ها رتبه ای نمی اینجا دهد. از این ترفند می توان برای لینکسازی داخلی سایت و بهبود رتبه سئو سایت کلی استفاده کرد. در نتیجه میزان مشتریان و مقدار فروش محصولات یا ارائه خدمات شما افزایش می یابد. تعداد بالای بازدید از یک سایت، رتبه آن را در صفحه نتایج موتور جستجو بهبود می بخشد. سئو سایت به عنوان یک روش موثر تبلیغات به شمار می رود و با افزایش ترافیک، نقش مهمی در سودآوری برای کسب و کار ایفا می کند.
- در این فرآیند باید یک برنامه بلند مدت و صبر کافی داشته باشید، چون رتبهبندی اغلب کیوردها بین شش ماه الی یک سال طول میکشد.
- زمانی که عکس بارگذاری نشود، ویژگی Alt، متن داخلی را به جای عکس نمایش می دهد.
- همان مواردی که در بخش سنجش کیفیت بکلینک توضیح دادم در اینجا هم مصداق دارد.
- در اصطلاحات فنی این حوزه، سئو کلاه سفید به مجموعه تکنیکها، روشها و استراتژیهای که از قوانین و راهنماییهای موتورهای جستجو تبعیت میکنند، اشاره دارد.
Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک کلمه کلیدی، نسبت به تعداد کل کلمات، در یک صفحه به کار رفته باشد. به کاربران و موتورهای جستجو میگوید که صفحه مورد نظر بطور دائمی به آدرس جدیدی منتقل شده است. برای مثال، اگر شما نرخ کلیک خود را از 10 درصد به 20 درصد افزایش دهید، بدون نیاز به گرفتن رتبه بهتر، به سادگی توانستید ترافیک وبسایت خود را 2 برابر کنید. PHP یک زبان اسکریپت نویسی متن باز (Open-Source) سمت سرور است.
اگر یک تولید کننده عسل (زنبوردار) دارای سایت باشد و بر روی سئو آن به خوب کار کند، در صفحه اول گوگل دیده می شود. در صورتی که در رتبه های 1 تا 3 باشد، تعداد زیادی از افرادی که این کلمه را جستجو می کنند، وارد سایت عسل موردنظر می شوند. با این تکنیک خواهید دانست سئو چیست ؟ آموزش SEO سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو برای ما چه مزایای دارد.
سئو یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است که این نیز به نوبه خود در زیر مجموعه ارتقا فروش قرار می گیرد. در حال حاضر در سراسر دنیا یکی از بهترین روش های فروش سئو سایت است. با افزایش ترافیک موبایل، جستجوی محلی به بخش اساسی موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط تبدیل شده است. سئو تکنیکال به تمامی جنبه های فنی وب سایت که روی سئو تاثیر گذار است، می پردازد. مواردی از قبیل هاست، سرعت وب سایت، نقشه xml، روبات و ده ها استراتژی دیگر که می تواند در سئو تکنیکال پیاده سازی شود. بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار ميگيرند، سئو هفتهها يا ماهها طول ميکشد تا به نتيجه برسد.