سختی ساخت: داخل استودیوی معماران فلورس و پراتس بارسلونا
انتشار: آذر 01، 1403
بروزرسانی: 03 تیر 1404

سختی ساخت: داخل استودیوی معماران فلورس و پراتس بارسلونا


معماران: می خواهید پروژه شما برجسته شود؟ کار خود را با Architizer به نمایش بگذارید و برای خبرنامه های الهام بخش ما ثبت نام کنید.

میزی را تصور کنید که با صفحات بزرگ کاغذ ردیابی و نقشه کشی پوشانده شده است. مدادها، نشانگرها و مجموعه ای از خط کش ها در هر شکل و اندازه در سطح آن پراکنده شده اند. مقدار زیادی نوار، گرافیک ها و تصاویر همپوشانی را در جای خود نگه می دارد. لامپ میز معمار سطح کار را روشن می کند، خرده های لاستیکی، براده های مداد و لکه ها را برجسته می کند – ردپای اجتناب ناپذیری از طراحی دستی که نوع متفاوتی از تمرین (معماری) یعنی «ساخت» را نشان می دهد.

معماران فلورس اند پرتس که در مرکز تاریخی بارسلونا قرار دارد، یک فضای کاری معمولی معماری نیست. فاقد «پاکیزگی» است که اغلب در شرکت های معاصر یافت می شود، جایی که فضاهای با پلان باز با میزهای بزرگ پر شده اند، که برای چیدمان iMac به صورت سازمان یافته و همچنین گاهی اوقات یک کارخانه اداری استفاده می شود. در عوض، این استودیو خاص به یک سری اتاق (خانگی) تقسیم می شود، جایی که مدل ها به دیوارها و سقف ها می چسبند، نقاشی ها از کمدها بیرون می ریزند، و میزهای روی چرخ ها همیشه حالتی از هرج و مرج هماهنگ هستند.

Flores & Prats که در سال 1998 توسط Eva Prats و Ricardo Flores تأسیس شد، ترکیبی از طراحی، تمرین سازنده و فعالیت های آکادمیک است. این استودیو تحقیق را به عنوان یک ابزار محرک برای معماری می بیند و پروژه های بی شماری را برای تفسیر عمومی و تفکر انتقادی تولید می کند. این عمل در سطح بین المللی شناخته شده است. او جوایز بی شماری را در طول سال ها برنده شده است و آثارش در نمایشگاه های انفرادی و گروهی به نمایش درآمده است، در حالی که اولین کتاب آنها با دست فکر کرد معماری فلورس و پراتس بینشی در مورد روش منحصر به فرد آنها در کار ارائه می دهد.

توصیف استودیو Flores & Prats در شرایط امروزی بسیار رمانتیک به نظر می رسد. این یادآور دورانی است که معمار کمتر به عنوان یک تولید کننده و بیشتر به عنوان یک شکاک نگاه می شد، جایی که طراحی دستی ابزاری برای تحقیق و همچنین ارتباط بود. در نتیجه، وقتی کمبود فناوری در روند استودیو را در نظر می گیریم، سؤال من این است: چگونه این کار را انجام می دهند؟ چگونه آنها می توانند نه تنها در چنین دنیای پر سرعتی زنده بمانند، بلکه در واقع بدون استفاده از "مزایای" فناوری در آن پیشرفت کنند؟

اوا پرتس و ریکاردو فلورس از طرفداران قوی طراحی دستی و ساخت مدل هستند. به گفته آنها، شیوه های آنالوگ ذاتا آهسته هستند و فضایی را برای تخیل و عدم قطعیت، که اجزای حیاتی برای ساخت معماری پاسخگو هستند، می دهد. با کنار گذاشتن فوریت مورد نیاز هنگام استفاده از نرم افزار امروزی، دست آزاد است تا به جای تمرکز بر حل یک ایده، طیف وسیعی از ایده ها را کاوش کند و جریان یابد. تبدیل به یک طرز فکر می شود.

با این حال، طراحی های استودیویی کاملاً منحصربه فرد باقی می مانند و از قوانین طراحی فنی خارج می شوند و مقیاس ها، رسانه ها، نماها و مهم تر از همه را در بر می گیرند. قصد در یک صفحه اوا پراتس و ریکاردو فلورس هر دو عمیقاً تحت تأثیر زمان خود با انریکه میرالس قرار گرفتند و چندین جنبه از پروژه را در یک نقاشی گنجانده بودند. آنها از طریق یک طرح اولیه (به قول خودشان) می توانند یک فضا را در طول زمان مشاهده و ضبط کنند و بررسی های مختلف را روی هم قرار دهند، که - به ویژه در پروژه های قدیمی تر خود مانند سالا بکت و کاسال بالاگوئر - مستقیماً به طراحی اطلاع می دهند. علاوه بر این، در کارهای بعدی خود، پروژه های مشترکی مانند Edificio 111 به انواع مختلفی از همپوشانی نیاز داشتند، که در آن نمودار به عنوان ظرف و بستر آزمایشی برای ایده ها، ادغام نظرات و تجربیات مختلف، و جا دادن هر مشارکت در صفحه عمل می کرد.

نمایشگاه اخیر فلورس و پرتس به عنوان بخشی از دوسالانه ونیز 2023، با عنوان میراث احساسی و سرپرستی لزلی لوکو، بحث هایی را درباره طراحی ها، مدل ها و فیلم های ناتمام باز می کند. مواد نمایشگاه بر روی چهار میز چیده شده است: "حالت باز ویرانه". «حق ارث». "نقاشی با زمان" و «ارزش استفاده» که به بررسی خاطرات، ارزش های مدنی و اخلاقی و داستان های موجود در ساختمان های متروکه می پردازد و روابط اجتماعی نامرئی را که در آن ها کار می کند، آشکار می کند. باز هم ترسیم دستی در این فرآیند بسیار مهم است، ثبت ابعاد زمانی بناها، مساحت بناها، تجمع عناصر فرهنگی (قاب در، پنجره، کاشی، خراش گچ) و در نهایت فشارهای مالکیت. .

من متوجه شدم که به سختی سطح را در مورد روش ها و فرآیندهای استودیویی خراشیده ام. با این حال، یک چیز کاملاً واضح است: همه چیز از جدول شروع می شود. برای Flores & Prats، میز به سطحی برای تعامل، همکاری و پرس و جو تبدیل می شود، جایی که نقشه هایی که خیلی بیشتر از شکل و ساخت ساختمان را توصیف می کنند، می توانند ظاهر شوند. مکانی که زمان کند می شود و پروژه ها فراتر از جدول زمانی تعیین شده و الزامات ماموریت تکامل می یابند. اگرچه نادیده گرفتن فشارها و خواسته های حوزه معماری معاصر کار آسانی نیست، استودیوی Flores & Prats مزایای آزمایش بیشتر و تولید کمتر محیط ساخته شده را نشان داده است، در حالی که برای کشف واقعی اجزای فضای مسکونی وقت گذاشته است.

معماران: می خواهید پروژه شما برجسته شود؟ کار خود را با Architizer به نمایش بگذارید و برای خبرنامه های الهام بخش ما ثبت نام کنید.

تصویر ویژه: ARCH.architecture, FLORESPRATS-SALABECKETT-62408-PH 04 پنجره قدیمی و جدید اتصال میله به هشتی photoAdriàGoula, CC BY-SA 4.0


منبع: https://architizer.com/blog/inspiration/stories/inside-barcelona-studio-flores-prats-architects/