
بروزرسانی: 01 خرداد 1404
چرا کارخانه (T?F) توسط MVRDV: پتانسیل یک اتاق فکر معماری رویایی
معماران: می خواهید پروژه شما برجسته شود؟ کار خود را با Architizer به نمایش بگذارید و برای خبرنامه های الهام بخش ما ثبت نام کنید.
چرا کارخانه (T?F) یک اندیشکده جهانی است که در سال 2008 و توسط وینی ماس، یکی از بنیانگذاران MVRDV و استاد شهرسازی و معماری در دانشگاه صنعتی دلفت، تأسیس شد. این امکان را برای توسعه آینده شهرها از طریق استفاده از روش های نوآورانه تولید و تجسم بررسی می کند. این سناریوهای علمی و تخیلی شهر را تجزیه و تحلیل، نظریه پردازی و ایجاد می کند تا به الزامات معاصر - جهانی، محلی، جهانی و خاص بپردازد. The Why Factory از زمان آغاز به کار مجموعه ای از نمایشگاه ها، نشریات، کارگاه ها و میزگردها را در تلاش برای ترویج بحث های عمومی در مورد معماری و شهرسازی ترتیب داده است.
این روش سنتی (سخت) ارائه چنین گروه های تحقیقاتی است. با تعریف جدول زمانی، اهداف، فرآیند و قابل تحویل آنها. با این حال، آنچه چرا کارخانه را متمایز می کند، سؤال اساسی است که می پرسد: چرا یک رویاپرداز باشیم؟ همچنین می خواهم اضافه کنم که چرا در دنیای امروز معمار بودن مهم است؟ وینی ماس در نشریه Why Factory I، Visionary Cities در سال 2009 به طور گسترده در مورد نیاز و پتانسیل تفکر بصری در معماری و شهرسازی بحث می کند:
یک چشم انداز به نوعی آن چیزی است که بین علامت سوال و طرح پیشنهادی اتفاق می افتد و سپس تصویری از آینده را با پاسخ آنها ترسیم می کند، این یک رویا برای شهر است ترجمه ای که چشم اندازی بلندمدت، منسجم، جذاب و قدرتمند را برای جوامع آینده ارائه می کند. بخشی از آن کنجکاوی، بخشی کاوش، بخشی تخیل، حل کننده واقعی مشکل است. مسیری برای این دنیای شهرنشین
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=l39Sak4hrNc[/embed]
به گفته ماس، جهان در حال حاضر بین جهانی شدن و فردگرایی گیر کرده است. با ظهور فناوری و اینترنت، هر انسانی اکنون می تواند از طریق صفحه نمایش خود کار کند، ارتباط برقرار کند و معاشرت کند. مکان آنها دیگر مهم نیست. حتی منزوی ترین مزرعه در ارتفاعات نیز می تواند مانند شخصی که در یک شهر بزرگ زندگی می کند، دسترسی مجازی داشته باشد. به موازات آن، مرزهای کشور ناپدید شد. جهان را می توان به عنوان یک شهر بزرگ در نظر گرفت که با بحران هایی (مالی، زیست محیطی و غیره) برخورد می کند که دیگر محلی نیستند، بلکه چالش های جهانی هستند.
برای توده ها، پاسخ به این دو «افراط» - همانطور که او آنها را می خواند - این است بینایی. صادقانه بگویم، استفاده از این کلمه باعث ایجاد سوء ظن و ترس زیادی در بین مردم می شود که اغلب با تنگ نظری، انگیزه های سیاسی، بیش از حد بوروکراتیک یا از طرف دیگر افراط گرایی افراطی همراه است. با این حال، چشم اندازها می توانند خواسته های جمعی گسترده تری را آشکار کنند، که هنوز از افراد نشأت می گیرند، اما در نهایت به اهداف گسترده تری اشاره می کنند، که در مورد معماری، محیط های فضایی جدیدی را ایجاد می کنند که آینده نگر هستند و آینده ای خوش بینانه تر را نشان می دهند.
WEGO: اقامتگاه های طراحی شده سفارشی
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=lxNqW6j1_a4[/embed]
این پروژه با این فرض آغاز می شود که با ایجاد یک فرآیند طراحی مسکن مشارکتی، که در آن هر ساکن می تواند خانه خود را بر اساس خواسته های منحصر به فرد خود ایجاد کند، شهرها با بهینه سازی کاربری زمین، مبارزه با نابرابری و همچنین کاهش تهدید شهری به حداکثر تراکم دست خواهند یافت. پسوند.
این تحقیق یک تلاش مشترک بین The Why Factory، دانشجویان TU Delft، IIT Chicago، RMIT Melbourne و آکادمی Bezalel در اورشلیم بود. در ابتدا، دانش آموزان با چالش تبدیل تراکم به میل مواجه شدند، در حالی که از یک محیط شهری محدود با مصرف انرژی کم پیروی می کردند. در نهایت، آنها یک بازی توسعه دادند که به عنوان یک پازل مدولار عمل می کند و مشتریان، فرهنگ ها و خواسته های مختلف را گرد هم می آورد و در نتیجه تراکم مسکن منحصر به فردی ایجاد می کند.
شیب سبز
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=dounznb_3xQ[/embed]
این پروژه به بررسی استراتژی های معماری می پردازد که گیاهان را با ساختمان ها ادغام می کند و با بازگشت به سؤالات اساسی: «چرا سبز؟» قابلیت های آن چیست؟ سبز چگونه عمل می کند؟ چگونه می توان سبز را در شهرهای ما اعمال کرد؟ آیا می توانیم یک پایگاه داده از گونه های گیاهی ایجاد کنیم؟ آیا می توانیم نرم افزاری برای کمک به ما ایجاد کنیم؟ آیا می توانیم یک سری آیتم های سبز را برای اجرا بیاوریم؟
محققان به جای طراحی ساختمان، باغ یا هر چیز دیگری که به رنگ سبز صحبت می کند، ابزار نرم افزاری جدیدی ایجاد کرده اند که دانش ساختمان ها را با دانش گیاهان ترکیب می کند. تولید کننده سبز. این نرم افزار شامل یک پایگاه داده از 4500 گیاه است که نیازهای آبی، وزن کل، حداکثر ارتفاع، تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن را مشخص می کند و کاتالوگی از عناصر پارامتریک که علف ها، بوته ها و درختان را قادر می سازد بر روی هر سطحی در داخل و اطراف ساختمان قرار گیرند. . به علاوه داده های بیوم اضافی تضمین می کند که فقط گیاهان بومی برای هر مکان خاص انتخاب می شوند.
AnarCity: چه زمانی به همسایگان خود نیاز داریم؟
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=7y2cgOefchg[/embed]
این پروژه به بررسی و طراحی شهر آنارشی، یعنی شهری بدون قوانین می پردازد. می پرسد مگر شهر لغو نشده است؟ آنها ادعا می کنند که امروزه در اکثر شهرهای بزرگ، به ویژه شهرهایی که دارای جمعیت متراکم هستند، قوانین از بالا به پایین و نهادهای حاکمیتی آزادی را محدود می کنند، به ویژه وقتی صحبت از یکپارچگی شهری می شود. این پروژه با استفاده از یک فرآیند مولد تعاملی، آزمایش شده بر روی یک مدل شهری انتزاعی و همچنین در شهرهای واقعی، رابطه بین تراکم و هرج و مرج را بررسی می کند و استدلال می کند که اگرچه قوانین راه حل هایی برای تضادهای اجتماعی ارائه می دهند، جامعه واقعاً پیشرفته جامعه ای است که در آن هرج و مرج وجود ندارد. با هرج و مرج و خطر همراه است، بلکه به عنوان توافق جمع گرایی قوانین خاصی دارد که به طور مساوی توسط ساکنان شهر اجرا می شود.
به عنوان آخرین نکته، می خواهم به این نکته اشاره کنم که Why Factory یک هم افزایی کامل بین تمرین معماری و آموزش معماری است. این مجموعه از تحقیقات برگرفته از دیدگاه های آکادمیک و حرفه ای، «دیدگاه معماری» را به گونه ای مورد توجه قرار می دهد که شکاف بین تفکر نظری و کاربرد عملی را پر می کند و The Why Factory را نه تنها به یک پیشرو در تحقیقات معماری، بلکه به یک انکوباتور مهم برای نسل بعدی متفکران و دست اندرکاران.
معماران: می خواهید پروژه شما برجسته شود؟ کار خود را با Architizer به نمایش بگذارید و برای خبرنامه های الهام بخش ما ثبت نام کنید.
تصویر ویژه: Why Tribune Factory توسط MVRDV, 132, Julianalan, Delft, Netherlands
منبع: https://architizer.com/blog/inspiration/stories/the-why-factory-tf-by-mvrdv-architectural-think-tank/